Kaksplus.fi


sunnuntai 5. helmikuuta 2017

Näin ystävystyt, kolmevuotiaan neuvo.

Suomalainen. Tuppisuu. Mukavuusalue. Koska nämä selkeästi meille valitut piirteet pompsahtavat esiin. Lapsena kaikki on niin kovin viatonta, ymmärtäväistä ja suoraa. 

 Helmikuun ensimmäinen viikonloppu sujui meidän perheen tytöillä aika mukavasti. Vielä mukavammin isillä, joka sai viettää (taas) aikaa kotona yksin. Lauantaina lähdettiin päiväunien jälkeen juhlimaan Hugon neljävuotis-syntymäpäiviä. Olin jo kuluneen viikon tai jopa kahden aikana vastannut tuhansiin kysymyksiin että koska oikein ne juhlat mahtaisivat olla. Inhottava tyrmätä toisen ilo jokaisella kerralla. Nyt kuitenkin päästiin matkaan ja juhlat olivatkin ihanan rauhalliset. Tytöistä on tullut ihanan isoja eikä jokaista liikettä tarvitse onneksi seurata vaan pystyin itse pysyttelemään keittiössä keskittyen ihaniin tarjottaviin. 

 Juhlien jälkeen matkamme jatkui äidilleni. Autossa kolmevuotiaan mieltä kuitenkin painoi kovasti, kun syntymäpäivillä olikin sankarin lisäksi lapsia joiden kanssa ei olla vietetty kovin aikaa tai viime näkemisestä oli kulunut jo tovi.

 Yritin kovasti (siinä ehkä epäonnistuen) selittää, kuinka ihmisillä on hieman eri ystäväporukoita eikä kaikkia voi juhliin kutsua. "Mutta äiti. Minä olisin sanonut Hugolle että tässä on ystäväni Moo. Ja sitten he olisivat ystäviä. Aivan niinkuin minä juhlissa sanoin sille tytölle jolla oli rusetti: 'Minä olen Lumi ja nyt me leikimme kauppaa' Sitten me olimme kavereita" Voi rakas.

7 kommenttia :

  1. Miksi sulla poistui se yksi postaus?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. AI se päiväkoti vs työ postaus? Se ei ole vielä valmis, mutta olin epähuomiossa julkaissut sen raakileena. Tulee ulos luultavasti tälläviikolla :)

      Poista

Kiitos kommentista! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...