Kaksplus.fi


perjantai 17. huhtikuuta 2015

VK 28

Niin ne viikot vaan vierii ja viimeinen kolmannes pyörähtää käyntiin. Taas olisi aika päivitellä ajankulua, en oo ehtinyt itse stressaamaan rasklautta työn ja taaperon ohessa joten aika menee siivillä vaikka kotona oonkin joutunut pariviikkoa lepäilemään. Tänään oon saanut TAAS vuotavan nenän seuraksi vaikka luulin flunssan jo hellittäneen. Voisikohan tämä olla allergiaa?

Viikolla kakskytkaheksan

Sikiön paino: 1000 g 
Sikiön pituus päästä peppuun (CRL): 23,5 cm 
Koko pituus: 32 cm

-silmät avautuvat
-hyvät selviytymismahdollisuudet jos syntyy
-rasvakudos kertyy
-selkeämpi unirytmi

(vau.fi)

Toisen raskauden kohdalla näitä (harventuneita) neuvolakäyntejäkään ei odota enää niin innolla kuin Lumin kohdalla. Tänään kuitenkin pyörähdettiin terveydenhoitajan luona tsekkaamassa että asiat on ok. Pyynnöstäni mitattiin myös tälläkertaa hemoglobiini ja rautakauppaanhan sitä on lähdettävä. Väsymys on ollut aikaajoin aika järkyttävää mutta oon pistänyt sen sairastelun ja supistelujen piikkiin.

Muuten kaikki oli mallillaan, verenpaine alhainen kuten aina ja painoakin oli kuukaudessa tullut vain vajaa kilo. Hyvillä mielin siis jatkan tätä suklaalevypäivässä-linjaa! Ehkä se pyörän kaivaminen kellarista on kompensoinut asiaa. Muutenkin oon jaksanut jumppailla väsymyksestä huolimatta. En kuitenkaan hikiliikuntaa juurikin flunssan ja levon tarpeen vuoksi, mutta käsille oon saanut voimaa takaisin kivasti.

Lumi oili tosiaan mukana käynnillä. Kovasti peitteli vauvaa sänkyyn ja laittoi sitteriin istumaan. Hieman on kovakouraiset otteet tuolla taaperolla kyllä :D Vauvan sydänääniä kuunnellessa ei mennyt pupupöksyyn vaikka neuvolatäti sanoi että se monesti on pelottavaa pienistä.



Ja katsokaa! Masu on ottanut kasvuspurtin ! sf-mitta oli reilu 20senttiä, muistaakseni hiukan keskikäyrän yläpuolella viikoihin nähden. Kovin siro se on silti edelleen, mikä on hyvä niin pystyn tuon tytön kanssa touhuamaan.

Mitä muille kesä-heinäkuun odottajille kuuluu? Minkälaista rautaa ootte hakenut väsymykseen?

2 kommenttia :

  1. Mä en käsitä missä sun bebe majailee, niin söpön pieni tuo masu! :)<3 sun sisuskalut on oltava aivan lytyssä koska johonki sen on mun järjen mukaan mahduttava :D :p ite kun oon tällänen maapallonpuolikas..:'D oon kade tosta su painonnoususta, mä voin antaa omia kiloja sinne kun täällä niitä satelee melkein kilo per viikko tahdilla!!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on niin pitkä selkä että se pääsee sinne piiloon :) ja nyt on noita lukijakin alkanut kertymään, heh varmaan pitäs laittaa pulla ja salmiakki pannaan.....

      Poista

Kiitos kommentista! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...