Kaksplus.fi


perjantai 14. marraskuuta 2014

Mitä ihoni tarvitsee.

Kuulun siihen pieneen laiskaan ihmismäärään, jolle kasvojen pesu on tuottanut liikaa vaivaa. Noloa myöntää, että meillä ahkerampi kasvojen huuhtelija on tuo huonompi osapuoli. Toimenpide kuuluisi suositusten mukaan suorittaa aamuin illoin, aina hikoilun jälkeen tai jos kasvoille on eksynyt jotain sinne kuulumatonta. Aivan selkeät ohjeet, mutta minä olen mielummin niistä luistanut.

Suurin syy laiskuuteen on ollut se että nuorempana ihoni on ollut hyvässä kunnossa, vaikka sitä olen kaltoin kohdellutkin. Satunnainen näppy kuukautisten aikoihin tai pientä huomaamatonta epätasaisuutta. Kuvittelin tyyppini olevan 'normaali'. Aiemmin kasvot saivat vesipesun ja se riitti. Ei rasvaa, kuorintoja ehkä kerran puoleenvuoteen. Onneksi kuitenkin iho on säästynyt kaikkein pahimmalta, tupakoinnilta.

Raskauden aikana iho veti häränpyllyä hormonien ansiosta ja hetki sitten ihoni oli huonommassa kunnossa kuin koskaan. Teini-iän ongelmat olivat tulleet jälkikäteen. Olin pulassa. Eihän mun ollut aijemminkaan tarvinut kasvoille mitään tehdä. Pakko silti taas myöntää, etten muuttanut siltikään omia tapojani vaikka iho tuntui oudolta ja jollekkin muulle kuuluvalta.

Pari kuukautta sitten ryhdistyin. Eron huomasin jo keväällä, kun aloin vihdoin juomaan vähintään kolme litraa vettä päivässä. Kuona-aineiden poistumisen huomasi, kasvojen turvotus ja epätasaisuus oli poissa. Jäljellä oli vain kuivat läikät nenänpielissä ja otsalla. Hankin kunnon kasvonaamion käytettäväksi pari kertaa viikossa sekä kuorinnan sitä tehostaakseni.  Hyllyllä lojuneet avaamattomat kasvovedet ovat päässeet tehokäyttöön. Ja niin minulla oli se mitä olin kovasti häpeillyt viimeiset kuukaudet. Epävarmuus hälveni, vaikkeikaan kokonaan. Vielä kun joku keksisi taikatempun näille alati kasvaville tummille silmänalusille!


Kuka myöntää olleensa lasika ihonhoidon kanssa, vai olinko aiemmin yksin uppoavassa veneessä.

7 kommenttia :

  1. Hep! Mä oon ollut tosi huono ihon hoitaja aina, mutta oon nyt viimeisen vuoden yrittänyt tsempata. Ja eron kyllä huomaa!

    VastaaPoista
  2. Mä oon ihan tosi huono pesemään naamaa.... lähes aina meen meikitki naamas nukkumaa :D ellen sit käy illalla suihkussa, mut ajos aamulla oon menos suihkuu ni pesen siellä sit vasta naaman.. Ja mun todellakin pitäs ottaa itteeni niskasta kii, naama täynnä tommosii pikku näppyi kokoaja nyt ! -.-

    VastaaPoista
  3. Minä ilmottaudun! Oon aina ollu tosi huono. Viikon verran aina innostun ja pesen päivittäin ja tököttejä kuluu mut sit taas aina jää :D

    VastaaPoista
  4. Mulla on luonnoksissa ihan samanlainen postaus :D Siis mä oon vasta viimesen vuoden aikana alkanut taas hoitamaan ihoani, mutta en vieläkään osaa tehdä sitä päivittäin. Ikävintä tässä on se että nyt se hoitamattomuus alkaa näkyä ihossa, oikeastaan raskauden jälkeen iho ei oo kasvoissa palautunut normaaliksi ollenkaan. Toivottavasti tän sais vielä kuntoon :)

    VastaaPoista
  5. Moikka! Kannattaa kokeilla http://www.lumene.com/fi/time-freeze/kiinteyttava-pikakaunistaja ! :) pitäisi kirkastaa ihoa, ja auttaa tummiin silmänalusiin. Tietty kunnon yöunetkin voi auttaa ;) toi käy myös tosi hyvin meikinpohjustusaineena, suosittelen !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sori silmille (tummiin silmänalusiin) sopii paremmin siis tämä: http://www.lumene.com/fi/time-freeze/kiinteyttava-silmanymparysvoide

      Ja yleisesti ottaen kaikkien naisten tulisi alkaa käyttää silmänympärysvoidetta jo silloin kun aloittavat kunnon meikkauksen (meikkipohja, silmämeikki jne)

      t. kosmetologi opiskelija:)

      Poista
  6. Kuulun Sofian lailla hetkittäisinnostujiin mutta muuten unohtuu usein meikitkin kasvoille:D

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...