Kaksplus.fi


keskiviikko 2. heinäkuuta 2014

..koska Nukku-Matti pelkää Känkkäränkkää ihan tosissaan.

Lähes jokaisessa kuukausikatsauksessa oon iloinnut Lumin hyvistä yöunista. Auvoiset ajat ovat takanapäin, liekö syynä hetki sitten kylässä ollut pöpö vai mikä. Öistä on tullut levottomia ja toissayönä heräiltiinkin varmasti VÄHINTÄÄN kerran tuntiin. Naurattaa itsekkin miten turhautunut oon tähän tilanteeseen, mikä on niin tyypillistä kuitenkin pienelle lapselle.

Oonkin MLL.n sivuilta katsellut vähän unikouluja ja muita. Lokakuussa töiden alkaessa olisi ihan mukava nukkua taas ilman herätyksiä. Aattelin nyt kuitenkin pariviikkoa ootella jos tää tästä vielä normalisoituisi itsestään. Lumi syö hyvin päivisin ja illalla puuroa menee koko kulho, joten nälästäkään ei pitäisi olla kyse vaan puhtaasti tavasta.



Öitä lukuunottamatta meillä on mennyt ihan kivasti. Mun vuoden mittainen sairastelukierre on saanut selityksen ja teenkin tästä ihan oman postauksen kun saadaan hoidettua asian pois päiväjärjestyksestä. Muutama stressinaihe siis vähemmän syksylle!

Käytiin maanataina Ikeassa ja mulla onkin kämppä tällähetkellä vedettynä ylösalaisin. Vieläkun sais noi tavarat takas omalle paikalleen.. Oon kyllä ihan sairaanhyvä sotkemaan, toivottavasti Lumi saa isänsä siisteysgeenit. 


Onko teillä vaikuttanut liikkelle lähtö yöuniin? Mua ärsyttää suunnattomasti että joka toinen kertoo mulle tän faktan, ihan kun oisin joku saatanan tyhmä saapas.. 

Kaikesta tän hetkisestä väsymyksestä huolimatta mulla on muuten ihan järkyttävä vauvakuume! Mä en kestä kaupungilla perheitä joilla on lapsia pienellä ikäerolla.. MÄKI HALUUUN! Ja ihan varmasti Lumikin haluaa jo pikkuveljen, elämähän on ihan tylsää ilman pikkuveljiä.. 

10 kommenttia :

  1. Voi, kuulostaapa tutulta! Meillä kanssa Iivo nukkunut 3kk lähtien läpi yönsä heräämättä, mutta kun ne iki-ihanat alahampaat teki tuloaan, niin yöt oli ihan yhtä h*lvettiä! Lisäksi olen kyllä yhdistänyt liikkeelle lähtemisen yöuniin, Iivokin oli jokseenkin levoton ja nukkui huonosti sen jälkeen, kun ryömimään lähdettiin. Lihakset tietysti särkee, kun ovat ihan uusissa jutuissa mukana. Meillä se meni kuitenkin nopeasti ohi :) Ei teidän tytöllä hampaita olis tulossa? ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei ny eikä kuulu, mutta onneksi yötkin on rauhoittuneet :)

      Poista
  2. Meillä alkoi liikkuminen vaikuttaa uniin, kun Lotta oppi konttaamaan: yölläkin olisi pitänyt saada kontata. Myös tukea vasten nouseminen ja itse istumaan meneminen näkyy yöllä: tyttö nousee unissaan istumaan tai seisomaan ja hätääntyy sitten herätessään siitä. Onneksi jatkaa heti uniaan kun vaan nostaa takaisin makaamaan.

    Tsemppiä teille, toivottavasti pian taas nukutaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä heräiltiin lähinnä vain nyyhkyttämään. Nyt onneksi kerran tunnissa heräilyt ovat rauhoittuneet ja herätään vaan klo 5 saamaan tutti takaisin suuhun, huh!

      Poista
  3. Meilläkin taas mennään huonompaan suuntaan nukkumisen suhteen. Viime yönä herättiin kokonaan jo puol viisi!

    Ja eläkä kuumeile siellä! Mullakin on vähän tullut vauvahaaveita, kun lähi perhepiiriin tuli yksi pienoinen suloisuus. <3 Mutta eiiii vielä meille toista...! :D toisaalta oishan sellane ihaana..<3 äää ei saa tälläsillä sekottaa mun päätä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. APUA. Mulle tekee tiukkaa nousta ylos 8.30.....

      ja VAUVOJAAA haluan vauvoja :DDD <3

      Poista
  4. Mulla on kans alkanut vauvakuume pukata päälle! Oon aina halunnut pienellä ikäerolla ekat kaksi lasta, ja tän haluisin kyllä toteuttaakin. Saa nähdä, kuinka käy, ja koska ;-))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oh yes! Tässähän voi laittaa pienen kisan pystyyn ;)

      Poista
  5. Liikkeelle lähteminen on todellakin vaikuttanut yöuniin. Yöllä on seisoskeltu, yritetty kontata, yritetty seisoa tukea vasten ja lähdetty jopa unissaan kävelemään. Rauhallisuus ja aika siihen on auttaneet, koita jaksaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsempeistä (taas...) :D Ollaan vihdoin saat rauha taloon!

      Poista

Kiitos kommentista! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...