Kaksplus.fi


torstai 17. heinäkuuta 2014

Äidiltä tyttärelle.

Olen siitä onnekas, että oma äitini on säästänyt lapsuudestani muistoja. Teininä pyörittelin silmiä äidin jemmoille, mutta nyt en voi kun kiittää. Kun yksi vuosi äiti muutti pois asunnosta josta minä olin muuttanut omilleni, autoin häntä kellarin siivoamisessa. Silloinkin heitettiin aika rankalla kädellä kaikennäköistä pois, esimerkiksi iso pahvilaatikollinen A4 paperia, joille oltiin siskoni kanssa harjoiteltu viivan tai ympyrän piirtämistä. Tietysti äitienpäiväkortit sekä hienoimmat taideteokset on yhä tallessa, mutta kamoon! SUTATTUA PAPERIA. Nyt aattelin kuitenkin jakaa teille lapsuuteni helmet, ne kun viehättävät Lumia yhtäpaljon kuin minua pienenä :)


Tämä helistin on itseasiassa ennen omaa vauva-aikaani ollut jo äidilläni! Mummilta peritty rakkaus siis, toivottavasti kestää vielä moniin sukupolviin vaikka ollaan se ehditty jo kerran hävittää pihatielle! Oonkin aijemmin tehny pienen postauksen tästä TÄÄLLÄ.


Tämä Kiddicraftin soitinvempele lurittelee "Voi katsoppas vaari tuota hauvaa.."-sävelmää. Siinä on maailman ärsyttävin räksytys ja kova ääni, mutta se on silti niin rakas! Ja soi meillä 24/7. Mainittakoon että N vihaa tätä. Ja oikeastaan kaikki kyläilijätkin..


Jos pitäisi valkata lemppari näistä tässä postauksessa esiintyvistä leluista, se olisi varmasti tämä. Kolme pientä pukkia saa mulle lähes aina tipan linssiin kun Lumi sillä leikkii. Tarinan mukaanhan pikkupukki ylittää siltaa jonka alla asuu peikko. Kun peikko uhkaa syödä pukin, kertoo tämä että seuraavan tulijan olevan häntä mureampi ja maukkaampi. Seuraavana äiti pukki kertoo saman syyn, ettei joutuisi syödyksi. kun on isäpukin vuoro astella sillan yli hän pukkaakin peikon jokeen ja kaikki pukit pääsevät sillan toiselle puolelle syömään vihreää ruohoa! Meillä leikki päättyy yleensä siihen, että Lumi syö kaikki pukit. Ja itseasiassa peikonkin. Ja ruohon. Silta on lentänyt ajat sitten huoneen toiseenpäähän.






Kirjojahan saa divarista muutamilla euroilla, jopa näitä Toven Muumeja. Nämä ovat äitini hamstraamia vuosilta 1977-1987 ja erittäin rakkaita siksi, että saavat mieleeni ihania muistoja kun olen salaa näitä fikkarin kanssa peiton alla lueskellut yömyöhään. Näistä kuitenkin löytyvät ne liikuttavimmat lapsuuden taideteokset sekä väritykset.

Huomatkaa alemman kirjan vasemmassa reunassa oranssilla taiteiltu NIPSU!


Tietääkö kukaan mistä tämä oranssi frotee-helistin on peräisin? Mulla on semmoinen haisu että on tullut joko minun tai siskoni (-89 / -87) äitiyspakkauksesta, mutta varmaa tietoa ei ole. Tästä riittää naurua, vaikka toisenpuolen suru-naamalta on syöty toinen silmä.


Vaunuissahan on pakko olla viihdyttäjä! Ja tämä suloinen nalleversio kelpaa niin vaunuissa, kuin hauskuuttaja ihan lattialla.


Meiltä löytyy myös laatikollinen vanhoja puupalikoita, joilla muistan itse leikkineeni vielä varmasti kouluiässäkin! Nää oli ihan huippuja niin Legojen kuin Barbien seurassa. Lumilla nämä on vielä nakerruspalikoina.

Löytyykö teiltä omia tai sisaruksien vanhoja leluja, vai onko kaikki lähtenyt kierrätykseen?

14 kommenttia :

  1. Meillä on ollut myös ihan varmasti tuollainen helistin (ehkä erinvärinen), mutta en tiedä missä on nykyään tai mistä tullut. :) Ollaan synnytty 88/90, eli jos on ollut äitiyspakkauksessa niin on sitten sillon myös tullut..

    Vähän ihanaa, kun sun äiti on säästänyt nuo kaikki ja nyt ne on Lumilla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se näyttikin löytyvän monelta! Joo, täytyy ottaa vinkistä vaari ja säästellä Lumin lapsille jotain tän päiväsiäkin :)

      Poista
  2. Meillä on kans ollut tollainen froteehelistin, en vain muista minkä värinen! :D Minä oon syntynyt 90 ja siskoni 94, eli jomman kumman äitiyspakkauksesta ehkä saatu..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä veikkaan ysikymppistä, että oon ite saanut myös sen vuoden pakkauksen :) Ois jännä nähdä muitakin värejä.

      Poista
  3. Munkin porukoilla on tollanen oranssi helistin. Eli varmaan se on sitten tullut vuonna 89 :D Sielläkin on säilössä jotain mun ja sisarusten vanhoja leluja ja onhan ne nyt miljoona kertaa mielenkiinosempia kuin omat ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tietty! Vaikka myönnetään et lelut on välillä kyllä tosi OUT

      Poista
  4. Meillä on myös ollut tuollainen oranssi helistin, minä 90 ja veli 88, joten varmaankin jostain äitiyspakkauksesta on :D

    VastaaPoista
  5. Heips löysin sun blogiin juuri ja pakko kysyä että ootteko asunut päkyssä ? (: siis joskus ainakin 10 vuotta sitten. Oot hyvin tutun näköonen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo niin mietinkin, asuttiin samassa taloyhtiössä mutta rakennettiin ylästöön omakotitalo, mulla valokuva meistä siellä(jos siis olet nyt oikea henkilö :D). Hassua näin bongata sut ! Mulla myös 7,5 kk poika ja siskolla 2,5 vuotias poika (:

      Poista
    2. Tää ei jostain syystä näytä sun toista kommenttia vaikka sen hyväksyin, mutta kyllä mää teijät muistan :)

      Poista
  6. Ihana että tuollaisia muistoja on säästynyt :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on, vaikken sitä vielä 5 vuotta sitten ymmärtänytkään!

      Poista

Kiitos kommentista! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...