Kaksplus.fi


tiistai 10. kesäkuuta 2014

Uikaa, uikaa jos osaatte

Meidän muu perhe on jo hiljentynyt yönviettoon, mutta mä täälä taas tuijotan kirkasta näyttöä. Mulle iski paniikki kun N sanoi aamulla että tää mun tietokone oli pimentynyt hetkeksi. Mun tuki ja turva, luottamuksen kohdekko täälä on mua pettämässä. Ja mitä ihmettä mä teen jos Lumin vauvakuvat häviää jonnekkin. Suuren osan oon onneksi teettänyt, mutta kun kuvia tulee lisää päivittäin niin teetetyt kattaa vasta aika pienen osan.

Macbookin iPhoto-sovelluksesta pääsen kätevästi selaamaan viimeisimmän 12 kuukauden kuvat. Ylälaidassa lukee niitä olevan tällä hetkellä (6.13-6.14) 7 326 kappaletta joka tekee noin parikymmentä kuvaa päivässä. Eipä voi Lumi valittaa etteikö tilanteita ois tallennettu. Ja tuohon vielä päälle Puhelimen kuvat.. Jessus.

Mutta tosiaan, mulla on kirjoittamatta noin miljoonasta ihanasta päivästä jotka on unohtuneet uusien alle. Palataan siis kuvien muodossa ajassa taaksepäin muutama viikko kun olin äidilläni. Ammetta tai muuta vatia ei löydetty, mutta saunan astia ajoi oikein hyvin vesipisteen virkaa.


Vaikka kaikki lapset varmasti jossain määrin rakastavat vettä, täytyy myöntää että itse en ainakaan nykyään (enhän kai ole toisaalta lapsikaan..) siitä niin välitä. Oon aikamoinen vilukissa ja kun pienenä meidän saunatiloissa oli mahdollisuus pulikoida puolisen tuntia mulla kesti 25minuuttia kastaa edes varpaat kokonaan vetteen ja sittenhän nousi huuto kun tuli jo seuraavat uimarit. Uimarannalla ollessa lapsuuden ystävä tuli vedestä pois vasta kun huulet oli siniset, itse olin siinä vaiheessa syönyt viltillä jo rasian rypäleitä ja jäätelön.


Entäs sitten talviturkki? Monen vuoden kerrokset löytyy täältä, nopeaa kaulasta alaspäin kastautumista kun ei kuulemma lasketa? Vaikka ajatus viileästä pulahduksesta mökkisaunan jälkeen houkuttelee, minä olen se joka pakottaa isännän lämmittämään saunan veden ja lantraamaan 10litraa sopivaa pesuvettä. Ja sitten on hoitoaineen jämiä hiuksissa.


N on sitä mieltä etten osaa uida. Että sen takia se olisi musta epämiellyttävää. Karu totuus johtuu ehkä kuitenkin vaan mukavuuden halusta, miksi palelisin kun voin vilttiiin kääriytyneenä olla vahtina rannalla. Toki koska viimeisimmät uimiskokemukset on vuosien takaa en voi varmalla sanoa onko taito tallessa ;)


Kuten kuvista huomaa, neiti ei pisaroita kavahda. Eräänä aamuna tapani mukaan otin tytön kylppärin matolle jokeltelemaan oman suihkuni ajaksi. Meillä oltiin juuri alettu ryömimään ja koska kissoja omistaneena tiesin sivusta katsojien pysyvän turvallisen etäisyyden päässä ajattelin rauhassa kuoria ihon ja jopa laittaa naamion kasvoille. Sanomattakin selvää että Lumi oli sekunnissa vaatteet päällä suihkun alla, ilon kiljahduksien saattelemana. Hetken päästä tajusin että olin juuri verranut tytärtäni kissaan.

Toivottavasti vesi, sekä peseytyminen pysyy meidän arjessa positiivisena ja iloisena asiana jatkossakin.

Nautitaanko sielä vedestä?

6 kommenttia :

  1. Suosittelen siirtämään KAIKKI kuvat jollekkin ulkoiselle kovalevylle tai isolle muistikortille...eipä siitä ole kun kuukauden-kahden verran aikaa, kun meidän kone sanoi itsensä irti ja ainoat kuvat, jotka säästyivät oli Iivon ristiäiskuvat ja mun baarireissut vuosilta 2010-2011, eli juurikin ne tärkeimmät -.-' Iso itku siinä pääsi kun tajusi, että sinne meni sitten 8kk ajalta kuvia meidän ainoosta pojasta...ensimmäinen joulu, syntymä, raskaus, vastasyntyneenö otetut kuvat - no kaikki. Onneksi joillain tutuilla oli joitain kuvia ja puhelimesta löytyi niitä suhrusia ja täältä blogista sain jotain talteen, onneksi....

    Haha, kuuulostaa hyvinkin tutulta tuo kun yhtäkkiä se pieni ryömijä on suihkussa siinä jalkojen juuressa! :D Täälä on käyny ihan samoin! Mutta meille se ei taida olla ihan pelkkä suihku tai vesi mikä tota sälliä kylppäriin houkuttelee, mutta sinne on aina päästävä! :D

    Mun blogi löytyy muuten jälleen uudesta osoitteesta, tervetuloa: http://alittlebitoflightblue.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa kun linkitit ton blogin mulle, vaikka oisin kyllä sen suljetustakin löytänyt :) Oot ainakin helpommin tavoteltavissa ;)

      Ja joo, kuvien tallennus ulkoselle on kovassa vauhdissa, pientä karsintaa joutuu kyllä tekemään...

      Poista
  2. Nää on kyllä niin ihania kuvia! Minäkin siirrän kaikki kuvat muistitikulle, kun en teetä paljon ollenkaan nykysin kuvia. Kamalaa ois jos kaikki kuvat häviis jonnekin, niin on sattunut mulle liian monta kertaa jo :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Miten helpolla pääsisikään kun samalla kun siirtäis koneelle laittas myös tikulle niin ei tarvis tehä tommosta 20 000 kuvan urakkaa..

      Poista
  3. Haha meilläki Huge on ihan hulluna veteen! Pienenä sätki iha innoissaan kun pääs vannaa ja silloki ku pyllyä pestii! :D ja nykyääki haluis kokoaja suihkuu :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa ihana Huge! Meijän pienet vesipedot :)

      Poista

Kiitos kommentista! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...