Kaksplus.fi


tiistai 18. helmikuuta 2014

Lumi 4kk

Mulla on näköjään tapana viivyttää näitä postauksia viikolla, nytkin mennään jo toisen puolelle. Viimeviikon maanantaina siis kävästiin tytön kanssa taas neuvolassa. Mä en voi ymmärtää että ihan kohtahan me ollaan jo puolvuotiaita. Kohta istutaa, kohta lähetään liikkeellekkin. Missä mun vauva on?!



Mun mielestä kaikkein siisteintä neuvolakäyneissä on tietty ne mitat. Ollaan kiritty niin hyvin kiinni normi-käyrille. Tosin pituus laahaa minimaalisesti perässä, mistä oon vaan tyytyväinen niin vaatteet kestää hieman pidempään kuin kuukauden :D

4kk
Paino: 6510g
Pituus: 60,5cm
Pipo: 40,5cm

"Hyvä kasvu. Normaali iänmukainen kehitys. Status normaali. Ei huolia, arki sujuu mukavasti"

Ikävintä on tietty rokotukset, mistä saadaan nauttia taas ensikerralla. Viimeksi ainakin selvittiin pelkällä väsymyksellä, toivottavasti nytkin. Mikä siinä on että ne jännittää. 

Kolmen ja neljän kuukauden välissä tuli opittua jotenkin sikana uusia juttuja. Otetaan esine käteen, viedään se suuhun. Ja kutitus kutittaa! Enää ei herätä surullisina vaan naureskellaan pinnasängyssä, varsinkin kun joku saapuu sieltä kaappaamaan. Päivä päivältä jaksetaan olla kauemmin mahallaan, sekä KÄÄNNYTÄÄN, tosin vasta toiselle kyljelle :) 

Syödään soseita pari kertaa päivässä, puolen päivän aikoihin kasviksia joista parsakaali on ihan mejän ykkös lemppari. Peruna-porkkana ei uppoa vieläkään, paitsi just ton edellämainitun parsakaalin joukossa. Hedelmä sosetta sitte iltapäivästä, niistä on lemppariksi noussut Luumu ja prsikka-banaani. 
Kasvissoseet oon valmistanut itse, ne tulee nopeasti ja suht vaivattomasti. Luultavast ne teen jatkossakin. Hedelmät ja marjat taas tulee purkista, sen koen helpommaksi.

Semmosta tälläkertaa :)



2 kommenttia :

  1. Meillä kans kasvikset teen päänsääntösesti ite, jos just satutaan meneen vieraisiin niin sitten on helpompi ottaa valmispurkki mukaan, kuitenki hedelmät on AINA purkista. Miten se tuntuu niin vaikeelle vaikka oon ohjeita kattonu ja eipä sekään mitään ydinfysiikkaa oo.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ooon jotenki aatellu että marjat on kuitenkin halvempia purkista, en kyllä tiedä asian todelista laitaa. D: Hedelmäsoseet taas oon ottanu purkista sen taki että kaupasta saa huonosti Suomalaisia hedelmiä.. Kamoon ihan ko noi purkki kamat ois suomalaisia......

      Poista

Kiitos kommentista! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...